בגיל 94: נשיא ארה"ב לשעבר, בוש האב, מת

איתי גדסי No Comments on בגיל 94: נשיא ארה"ב לשעבר, בוש האב, מת

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג וו. בוש מת היום בגיל 94 | ראש הממשלה נתניהו ספד לו: "מנהיגותו האחראית והנבונה בתום המלחמה הקרה, הבטיחה את הרחבת הדמוקרטיות תוך שמירה על שקט עולמי"

צילום: אמו"ן, משרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (שבת) מת נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש (האב). בגיל 94 היה במותו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לבוש ואמר: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת בוש ולעם האמריקני על לכתו של פטריוט אמריקני דגול, הנשיא ג'ורג' הרברט ווקר בוש. מנהיגותו האחראית והנבונה בתום המלחמה הקרה, הבטיחה את הרחבת הדמוקרטיות תוך שמירה על שקט עולמי".

לדברי נתניהו: "העם בישראל תמיד יזכור את מחויבותו לביטחון ישראל, את תרומתו החשובה לשחרור יהודי ברית המועצות ומאמציו לקדם שלום במזרח התיכון בוועידת מדריד".

נשיא המדינה רובי ריבלין פרסם אף הוא דברי הספד לבוש ואמר: "אנחנו נפרדים היום מאציל אמריקאי. ג'ורג' בוש האב, שלחם בשדות הקטל של מלחמת העולם השנייה וידע להבחין בין טוב לרע ולבנות קואליציות אזוריות ואיתנות מול רודנים אכזריים. בוש האב הוביל את מדינתו בתבונה ובמיומנות עם תום המלחמה הקרה ותחת הנהגתו, מערכת היחסים האסטרטגית של מדינת ישראל עם בת בריתה האיתנה מכולן, ארה"ב, העמיקה".

ריבלין הוסיף: "העם היהודי יזכור לו תמיד את עזרתו בהעלאת יהודי אתיופיה לארץ ואת נחישותו להביא להכרת האומות הערביות בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלווה ובטחון. בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח מעומק הלב תנחומים לנשיא ג'ורג' ווקר בוש, ידיד ישראל, ולג'ב, ניל, מרווין ודורו ולבני משפחותיהם. יהי זכרו ברוך".



0 תגובות